Bunlardan əlavə, son 20 il ərzində ölkəmizdə 21 min kilometr avtomobil yolları salınıb, təmir edilib, 335 körpü və yolayrıcı, 45 tunel, 163 yerüstü və yeraltı keçid tikilib, dəmir yolu infrastrukturu yaxşılaşdırılıb - 1500 kilometrdən artıq dəmir yolu istismara verlib, 1800 kilometrlik sahə təmir olunub. Nəticədə Azərbaycan ilə Çin arasında tranzit daşımaların həcmi təkcə keçən il 378 min ton təşkil edib ki, bu da 2023-cü illə müqayisədə 86% çox deməkdir. 2024-cü ildə Çindən ölkəmizə ixrac və tranzit rejimində Orta Dəhliz vasitəsilə 287 marşrut qatarı yola salınıb.
Həm bütün qeyd olunanlar baxımından, həm də ümumiyyətlə, Çinlə əməkdaşlıq Azərbaycanda qeyri-neft-qaz sektorunun inkişafı üçün də çox böyük perespektivlər açır. Bu, yerli istehsalın inkişafı deməkdir.
Əvvəla, Çin ilə Avropa arasında tranzit ölkəyə çevrilməyimiz iqtisadiyyatın inkişafına təkan verəcək; bunun nəticələrini hələ qarşıda görəcəyik. Azərbaycanın inkişafı isə bütün region ölkələrinə səmərə gətirəcək. Yəni bundan qazanan tək biz deyil, Çin-Avropa xətti üzrə bütün ölkələr olacaq.
İkincisi isə, ölkəmiz ilə Çin arasında çox geniş, şaxəli iqtisadi-ticarət əlaqələri mövcuddur. Çin Azərbaycanın 4-cü ən böyük ticarət tərəfdaşı sayılır. İdxalımızın da az qala 20%-ə yaxın hissəsi bu ölkənin payına düşür.
Biz Çindən əsas etibarı ilə qeyri-ərzaq məhsulları ixrac edirik. Bura müxtəlif növ məhsullar, o cümlədən, avtomobil, cihaz, mexaniki avadanlıq, mebel, toxuculuq, plastik mallar və sair daxildir. Yeri gəlmişkən, pandemiya ilində Çindən diri heyvan, heyvan mənşəli məhsullar və dəniz məhsullarının idxalına, eləcə də zoomağazalar və zooparklar üçün vəhşi heyvanların gətirilməsinə müvəqqəti məhdudiyyət qoyulmuşdu. Lakin real olaraq Çindən gətirilən mal və məhsulların çeşidi çoxalır.
Prezident İlham Əliyevin verdiyi məlumata əsasən hazırda iki ölkə arasında yüksək texnologiyalara və innovasiyalara, alternativ və bərpaolunan energetikaya yönəlmiş birbaşa investisiyalar cəlbi sahəsində birgə əməkdaşlığa dair danışıqlar aparılır. Dövlət başçısı vurğulayıb ki, iki ölkə arasında getdikcə artan iqtisadi-ticari əməkdaşlığa baxmayaraq, hələ də reallaşdırılmayan böyük potensial mövcuddur.
Son vaxtlar Çindən ölkəmizə elektromobillərin idxalı daha geniş xarakter alıb. Ümumiyyətlə, görünən budur ki, bu ölkə ilə ticarət dövriyyəmiz getdikcə daha sürətlə genişlənəcək. Bunu həm ikitərəfli münasibətlərin, qarşılıqlı əlaqələrin inkişafı, həm də beynəlxalq ticarət münasibətlərinin və əlaqələrinin gərginləşməsi şərtləndirəcək. Yəni, qlobal tarif və ticarət münaqişəsi Çin-Azərbaycan əməkdaşlığı üçün əlverişli rol oynayacaq və əlavə töhvələr verəcək.
Sözün qısası, Çinin Azərbaycanın ticarət dövriyyəsində tezliklə ən azı 3-cü və ola bilsin ki, hətta 2-ci yer tutacağı heç bir şübhə doğurmamalıdır.

Pərviz Heydərov
Xüsusi olaraq AzVision.az üçün